Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Har du erfarenhet av ledarskap och kundservice? Ta chansen till en roll som teamleader för Optibelts skandinaviska kundservice
Optibelt Skandinaviska AB i Malmö söker till den skandinaviska kundservicen en teamleader. Majoriteten av din tid kommer du arbeta operativt som kundservicemedarbetare och ha ett utökat ansvar för teamet som arbetsledare. Du blir del av ett team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Vi är ett internationellt och tekniskt bolag där du tydligt kan bidra genom din förmåga till internt samarbete och sätt att ta ägandeskap kring att driva processförbättringar.
Ditt anställningserbjudande
Som teamleader för vår kundservice på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och kompetenta kollegor som tillsammans med dig kan bidra till att skapa optimerade processer inom kundservice. Majoriteten av din tid kommer du att vara operativ som kundservicemedarbetare och arbeta nära våra säljare och kunder. Våra kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.
Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med huvudkontor i Tyskland. Optibelt tillverkar och säljer remtransmissioner exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.
Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.
Dina arbetsuppgifter
Värt att veta
Vi är 12 personer på Optibelt Skandinaviska AB varav 4 som arbetar inom kundservice i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager. Rollen som Teamleader innefattar inte ett personalansvar.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice (B2B). Du är van att arbeta med hela orderflödet och har erfarenhet som ledare. Du gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Du kommer att arbeta främst med kunder i Skandinavien, men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet, speciellt Excel, och en god vana att arbeta i affärssystem. Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP.
Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Du gillar att förbättra och förändra samt har en förmåga att påverka och leda andra för att genomföra förändringar. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder.