TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Marknadsförare till Riksteatern i Stockholm

Kreativ roll i en skapande miljö som Marknadsförare på Riksteatern i södra Stockholm!

Har du stort intresse för scenkonst, nya uttryck och samtiden? Har du lätt för att röra dig mellan att se helheten till detaljer och vet vilket perspektiv som är och kan vara viktigt och relevant i varje ögonblick? Vill du arbeta med Riksteaterns vision att erbjuda teater, dans, musik och samtida cirkus – för alla, överallt?

Nu söker vi en Marknadsförare som är med från idé till färdig produkt i en scenkonstproduktion i ett nära samarbete med producent, konstnärligt team och funktioner på andra avdelningar inom Riksteatern. Har du erfarenhet av arbete inom scenkonst eller liknande kulturell verksamhet, kanske även internationellt?
Då är det dig vi söker!

Ditt anställningserbjudande

Riksteaterns uppdrag är att sprida scenkonst till alla - överallt. Det finns en stark vi-känsla i en varm arbetsmiljö. Du kommer till ett team av roliga och trevliga kollegor där du arbetar nära olika kreativa kompetenser. Här får du möjlighet att driva projekt på egen hand, att arbeta med självledarskap, kreativitet och lärande. Och samtidig vara en del av en helhet och allt vad det innebär i kommunikation och dialog med andra funktioner.

På Riksteatern värdesätter vi en bra balans i arbetslivet med arbetstid på 37,5 h/veckan. Vi har kollektivavtal vilket är tecknat med parterna Svensk Scenkonst, Fackförbundet Scen & Film och Akademikerförbunden. Vi erbjuder även sex veckors semester, förtroendearbetstid och viss flexibilitet att jobba både från kontoret och annat håll.

 

6 v semester
6 v semester
Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Flextid
Flextid
Flexibel arbetsplats
Flexibel arbetsplats

Dina arbetsuppgifter

Som en av sju Marknadsförare är du med från ax till limpa i en scenkonstproduktion i ett nära samarbete med producent, konstnärligt team med funktioner på övriga avdelningar inom Riksteatern.

Marknadsföringen av produktionerna sker i två steg. Först handlar det om försäljning till Riksteaterns arrangörer runt om i landet, vilket sker tidigt i processen. Därefter handlar det om att marknadsföra produktionerna ut mot publik. Det är långa processer, med flera projekt/produktioner parallellt och med 4-5 säsonger i olika faser.

Du ansvarar bland annat för marknadsplan, kampanjer, framtagandet av allt marknadsmaterial och beställning av annonsering. Arrangörer ute i landet tar sedan del av materialet i sitt publikarbete. Du fungerar även som stöd åt dessa arrangörer för hur de till exempel ska nå rätt målgrupp eller fylla salongen.

Värt att veta

Tjänsten är en heltidstjänst med placering i Hallunda, i södra Stockholm.

Den inleds med en sex månaders provanställning med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning.
Tillträde sker så snart som möjligt. Visst kvälls- och helgarbete kan förekomma. Resor ingår i tjänsten.

Våra förväntningar

Vi söker dig med utbildning inom reklam eller marknadsföring/kommunikation, eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbete. Du bör ha jobbat med liknande arbete minst 2 år. Du har dokumenterad erfarenhet inom marknadsföring och målgruppsarbete, samt vana av att skriva målgruppsanpassade copytexter i olika kanaler. Du har även dokumenterad erfarenhet av film- och bildproduktion, inte enbart arbetsledande.

Då vi på Riksteatern jobbar med en stor och bred repertoar och en mångfald av perspektiv, värdesätter vi att du har god förståelse för olika levda erfarenheter. Vi arbetar i en mängd olika typer av produktioner och möter i vardagen en stor bredd av människor inklusive utländska samarbetspartners. Det är meriterande om du behärskar något utomeuropeiskt språk. Även relevant erfarenhet från andra länder är meriterande.

Du uppskattar olikheter och förstår hur bakgrund, kulturella uttryck och samhälle påverkar och samverkar med varandra. Du är van att arbeta i team och du har gedigen erfarenhet av att leda projekt; att styra alla i gruppen mot mål och leverera mot deadlines.

Du har god känsla för språk och språkhantering, samt utrycker dig väl muntligt och skriftligt på både svenska och engelska. Det är meriterande om du är van att arbeta mot budget och att följa upp dem inom dina projekt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom scenkonst eller liknande kulturell verksamhet, samt erfarenhet av att ha arbetat i Adobe-paketet, PS, Illustrator, och Indesign.

För att lyckas i rollen vill vi att du har erfarenhet av att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt. Du har ett starkt driv, är kommunikativ och kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt samt anpassat till situation och mottagare. Du prioriterar och fokuserar på det för stunden viktigaste arbetsuppgifterna även vid hög arbetsbelastning.

 

 

Alla lediga jobb