Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Till vår kund i Stockholm söker vi en inköpsadministratör för ett konsultuppdrag (föräldravikariat) med start i augusti.
Är du en fena på administration och trivs in en roll inom inköp där du är experten kring inköpssystemet? Gillar du att stötta dina kollegor med sina inköpsrelaterade frågor samtidigt som du har lätt att navigera avtalsdatabasen? Då är detta rollen för dig! Vi söker nu, för vår kunds räkning, en inköpsadministratör till ett föräldravikariat. Varmt välkommen med din ansökan idag!
Ditt anställningserbjudande
Som inköpsadministratör kommer du ha en central roll i inköpsrelaterade frågor och fyller en viktig stödfunktion för både interna och externa stakeholders. Du kommer ha en roll med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du kommer få möjlighet att fördjupa din kunskap inom bolagets inköpssystem.
Dina arbetsuppgifter
Som inköpsadministratör kommer ditt arbete omfattar följande, bl.a.:
Värt att veta
Detta är ett föräldravikariat på heltid med start 2023-08-21. Uppdraget pågår till 2024-01-31 med option på förlängning. Arbetsplatsen för denna tjänst är belägen i Frihamnen, Stockholm och möjligheten finns att arbeta hemifrån ett par dagar i veckan.
I rollen som inköpsadministratör kommer du tillhör inköpsenheten och fungerar som en stödfunktion till både de strategiska inköparna, inköpschefen och organisation i övrigt när det gäller inköpssystemet.
Som inköpsadministratör fungerar du även som systemansvarig till bolagets avtalsdatabas och upphandlingsverktyg. Vanligt förekommande frågor gäller hur man hittar tidiga gjorda order, hur man gör nya och hur man makulerar felaktiga.
Våra förväntningar
Vi söker dig som är strukturerad och kvalitetssäker. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. För att lyckas i rollen ska du ha:
Tidigare erfarenhet av affärssystemet Unit4 ERP / Agresso samt LOU / LUF är meriterande, men inget krav.