Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Bli en del av Makitas framgångsrika team för ordermottagning!
Brinner du för kundservice och är en fena på administration? Har du dessutom en förkärlek till verktyg och en ådra sälj i dig som väntar på att få blomma ut? Då kan du vara Makitas nya ordermottagare. Här får du möjligheten att utvecklas i ett företag som är mån om sin personal och den fina företagskulturen tar fram ditt bästa jag.
Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med start omgående där det finns goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering.
Ditt anställningserbjudande
Makita är ett värdestyrt företag med branschens bästa verktyg. Vi är stolta över vår familjära företagskultur där vi värderar samarbete, öppen kommunikation och en positiv arbetsmiljö. Du kommer att vara en del av ett team där din åsikt och input är värdefull, och där du kommer att känna dig välkommen och uppskattad.
Dina arbetsuppgifter
Som ordermottagare vid Makita tar du emot orders via mail, telefon eller EDI. Du för sedan över detta i ordersystemet. Du kommer även svara på inkommande samtal som kan röra frågor om våra produkter, en lagd order, reservdelar, returer, reklamationer etc.
Vi kan skryta med att vi har Sveriges trevligaste kunder och dom väntar på att just du ska ta emot deras samtal eller mail för att ge kundservice i världsklass.
Värt att veta
Du kommer att ingå i ett team på fem personer som tillsammans servar våra kunder varje dag. Vi har fasta arbetstider då vi har telefontider att förhålla oss till. Du väljer själv om du vill jobba kl 07:00-16:00 eller 08:00-17:00. Du kommer ha nära samarbete och dialog med våra kollegor runt om i hela verksamheten.
Kontoret ligger i Bredden där vi sitter i ljusa och fina lokaler.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har erfarenhet från kundservice och/eller ordermottagning. Vi ser även att du har ett intresse eller bakgrund inom bygg- eller verktygsbranschen. Vidare är du systemvan och besitter goda kunskaper i excel.
För att lyckas i rollen är du en positiv lagspelare som drivs av hög kundnöjdhet och en önskan att addera mervärde vid varje kundkontakt. Du är dessutom kommunikativ där du talar och skriver flytande svenska och engelska.