Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vi söker en engagerad löneadministratör för att stärka vårt sammansvetsade team på ekonomiavdelningen på Tornberget i Haninge!
Har du några års erfarenhet av lönehantering och ett intresse för ekonomi? Nu är vi på jakt efter en löneadministratör till Tornbergets fastighetsförvaltnings AB i Haninge. Du kommer ha en nyckelroll i hanteringen av löner och pensioner, samt ett eget ansvar för fakturering där du får möjlighet att skapa egna strukturer och rutiner! Vi söker en noggrann person som trivs i ett samarbetsorienterat arbetsklimat och värderar en balans mellan arbete och livet utanför kontoret.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
I rollen som löneadministratör på Tornberget får du jobba i ett värdestyrt bolag med människan i fokus. Vi är stolta över att vara en "Great Place to Work"-certifierad arbetsplats och vi strävar alltid efter att vara branschens attraktivaste arbetsplats.
Här erbjuds bland annat personalgym och friskvårdstimme, frukostar, friskvårdsdagar, aktiviteter, som exempelvis sommar- och julfester, samt massage till förmånligt pris.
Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör kommer du tillsammans med din kollega ansvara för all hantering av lön och pension samt ha ett eget ansvar för fakturering och kundreskontra. Du kommer också att vara behjälplig på övriga ekonomiavdelningen. Exempel på arbetsuppgifter är att:
Värt att veta
Ekonomiavdelningen är redan ett väl sammanhållet team som förutom ekonomichef består av fyra personer: en redovisningsekonom med inriktning lön, en redovisningsekonom med inriktning reskontra, en systemspecialist och en redovisningsansvarig. Nu är vi på jakt efter en löneadministratör för att ytterligare förstärka teamet. Du kommer arbeta från våra trevliga lokaler på Rudsjöterrassen 1 i Haninge – beläget nära kommunikationer. Här erbjuder vi en flexibel arbetsmiljö med möjlighet till både hybridarbete och flexibla arbetstider, vilket ger dig utrymme att skapa en balans mellan arbete och livet utanför kontoret.
Systemen du kommer arbeta i är: Hogia lön, Hogia personal, Kontek och ERP (tidigare Agresso).
Våra förväntningar
Vi tror att du är en engagerad och självgående person med tidigare erfarenhet inom lönehantering, gärna inom ett mindre företag där du fått insyn i helheten på ekonomiavdelningen. Kanske har du någon tidigare erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och motiveras av att utvecklas mer inom ekonomiområdet?.
Erfarenhet av ekonomisystem är önskvärt, och det är meriterande om du tidigare har arbetat med ERP (tidigare Agresso). Om du har kunskap inom pensionshantering, GDPR och erfarenhet från offentlig sektor är det en fördel.
Som person är du positiv, noggrann och prestigelös samt trivs i ett samarbetsorienterat arbetsklimat. Att vara stöttande och hjälpsam mot kollegor och att kunna anpassa dig till förändrade situationer är egenskaper som vi värdesätter.
God svenska i både tal och skrift är ett krav för denna roll.