Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Optibelt söker en lösningsorienterad medarbetare till sin kundservice med placering i Malmö
Till vår skandinaviska kundservice söker vi på Optibelt Skandinaviska AB en ny medarbetare. Som kundservicemedarbetare blir du del av ett team som alltid strävar efter att överträffa kundens förväntningar. Har du erfarenhet av kundservice via telefon, gillar att ha en nära relation till kunderna och uppskattar internt samarbete har vi rollen för dig. Varmt välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Som kundservicemedarbetare på Optibelt Skandinaviska AB i Malmö får du jobba i en liten arbetsgrupp med mycket teamkänsla. Här ges du möjlighet att arbeta med erfarna och stöttande kollegor. Samtidigt som du har ett tydligt eget ansvarsområde, kunderna på den skandinaviska marknaden. Optibelts kunder finns inom en bredd av branscher så som automotive, tillverkande industri och gruvnäringen.
Du blir del av ett stabilt internationellt bolag med sitt huvudkontor i Tyskland. Vi samarbetar dagligen med våra tyska kollegor. Optibelt tillverkar och säljer produkter inom remtransmission exempelvis kilremmar och kuggremmar. Vi jobbar med produkter av hög kvalitet och befinner oss i framkant inom vår bransch. Självklart får du en gedigen introduktionsutbildning kring företaget, produkterna och branschen.
Vi är ett bolag som är måna om våra anställda. Vi erbjuder därför generösa personalförmåner bland annat friskvårdsbidrag, hälsokontroller, kollektivavtal, privat sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang.
Dina arbetsuppgifter
Värt att veta
Vi är 12 personer på Optibelt Skandinaviska AB varav 4 som arbetar inom kundservice i Malmö. Din närmaste chef är Office Manager.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice via telefon och gillar att ha nära kontakt med dina kunder. Du kommer att arbeta med kunder i Skandinavien men har också internationella kontakter. Därför är goda kunskaper i svenska och engelska ett krav för tjänsten. Har du därtill kunskaper i tyska eller andra skandinaviska språk så är det meriterande. Du har goda kunskaper i Office-paketet och en god vana att arbeta i system. Har du erfarenhet av att arbeta B2B sen tidigare så är det meriterande.
Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med variation i uppgifter och du har en god förmåga att prioritera i ditt arbete. Då rollen innefattar många interna och externa kontakter söker vi dig med en förmåga att skapa goda relationer till andra. Du tar ansvar för att leverera inom ditt område och hjälper gärna andra vid behov. Genom ditt serviceinriktade och lösningsorienterade sätt strävar du alltid efter nöjda kunder.