Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Drivna och ansvarstagande ekonomiassistenter till kundreskontra-teamet och betalningsteamet sökes till Skanska i Stockholm.
Vill du jobba som ekonomiassistent och vill få chansen att arbeta på ett stort företag inom byggbranschen? Är du en drivande och självständig person som tycker om kontakt med kunder och kollegor? Då är det här är ett perfekt jobb för dig.
Vi söker nu två stycken ekonomiassistenter till Skanska i Stockholm. En kommer tillhöra kundreskontra-teamet och kommer arbeta med fakturering och påminnelse/inkasso. Den andra kommer tillhöra betalningsteamet och kommer arbeta med in- och utbetalningar. Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi förkommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor.
Här får du möjlighet att jobba i en stor organisation och säkerställa en korrekt legal och intern hantering när det gäller kundreskontra. Du blir en del av ett härligt och familjärt team som ständigt jobbar med att förbättra arbetssätt och processer. Det finns även goda möjligheter att ta initiativ till förbättringar och effektiviseringar av processer och dagliga arbetsmoment.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent kommer du att:
Värt att veta
Tjänsten förväntas starta i augusti och pågå ett år med möjlighet till förlängning. Du blir tilldelad en fadder under din introduktion.
Vi söker två ekonomiassistenter, en där fokus kommer vara kundreskontra och fakturering samt en där fokus kommer vara bankbetalningar.
Skanska tillämpar en flexibel arbetsplats med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. De sitter i fina lokaler i Stadshagen med goda kommunikationsförbindelser. Jobbet är på heltid och du kommer att vara konsult på TNG.
Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen; schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Våra förväntningar
Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom ekonomi eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet av att tidigare ha arbetat som ekonomiassistent, gärna inom kundreskontra, och det är meriterande om du har erfarenhet av fakturering, påminnelse och inkasso. Du är kommunikativ och är trygg i att uttrycka dig flytande på svenska både i tal som skrift. Du vågar fatta egna beslut och är inte rädd för att hugga i där det behövs.
Att bidra till teamet och dess framgång ser du som en självklarhet. Vidare är det viktigt att du är positiv och driven. Du är proaktiv och initiativtagande till din natur och tar gärna de möjligheter som ges till vidareutveckling.