Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Medarbetare inom HR och lön som vill utvecklas och arbeta med brett HR-arbete som första kontakt hos Skanska i Stockholm!
Är du en serviceinriktad person som har ett stort intresse för brett HR arbete? Vill du vara Skanskas kontakt för att besvara HR- och lönerelaterade frågor till medarbetare, chefer ute i organisationen?
Deras helpdesk behöver en ny kollega omgående så vänta inte med att skicka in din ansökan om det låter intressant!
Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi förkommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor. Helpdesk HR jobbar ständigt med kompetensöverföring, proaktivt arbete, samverkan med andra grupper, utveckling av våra processer samt utveckling av vår servicegrad.
Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på Helpdesk HR har du en viktig roll som första kontaktpunkt för Skanskas chefer och medarbetare i HR-relaterade frågor. Skanska strävar efter att ha en bred HR-kompetens och att ge chefer och medarbetare bästa möjliga service genom att leverera korrekta svar direkt. De flesta ärenden löser gruppen självständigt men vid mer komplexa och utredande frågor lämnas frågan över till specialister inom HR organisationen.
Värt att veta
Skanska sitter i fina lokaler i Stadshagen på Kungsholmen med goda kommunikationsförbindelser. Här blir du en del av ett engagerat och kompetent team och dina nya kollegor står redo att ta emot och introducera dig till arbetet!
Detta är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt och sträcker sig till slutet av augusti 2025. Du arbetar heltid och har möjlighet att arbeta hemifrån 2 dagar/vecka och arbetstiden är schemalagd mellan 07:45 - 16:00.
Notera att detta är en anställning som konsult hos TNG, där du blir uthyrd till Skanska. Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen. Vi har schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Utöver detta friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Våra förväntningar
Vi söker dig med en akademisk examen inom HR/personalvetenskap. Du har tidigare erfarenhet av HR- eller lönearbete. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet från ett eller flera servicerelaterade yrken. Till exempel arbetat inom en supportfunktion där du stöttat medarbetare via telefon samt har goda kunskaper i HR-relaterade IT verktyg. Det är även meriterande om du tidigare arbetat i något av följande system: ServiceNow, Oracle Fusion och/eller lönesystemet HRM. Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen behöver du trivas med att bemöta chefer och medarbetare via telefon, eftersom det är vårt främsta arbetsverktyg i det dagliga arbetet.
Du har även förmågan att se verksamhetens perspektiv samt arbetar förtroendeskapande för att de chefer och medarbetare vi supporterar ska känna tillit för det stöd som Helpdesk HR tillhandahåller. Du har även en god förmåga att driva din utveckling, ta egna beslut och utföra arbetsuppgifter självständigt.