Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vill du som controller eller ekonom använda din kompetens i en internationell miljö? Sök till Axel Christiernsson i Nol!
Vill du arbeta i en självständig roll nära verksamheten där ditt arbete direkt bidrar till optimering och lönsamhet? Vi på Axel Christiernsson International har då en mycket intressant tjänst till dig! Som Controller hos oss får du analysera och bidra med finansiella underlag för att ta rätt beslut inom tillverkningsindustrin samt ansvara för och stötta verksamheten i olika affärssystem.
Rollen som controller på Axel Christiernsson International erbjuder stor variation i arbetsuppgifter och är en möjlighet för dig att införskaffa vidare kunskap inom ekonomi. Välkommen med din ansökan.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Avdelningen Business Support på Axel Christiernsson International har en viktig roll i bolagets affärsutveckling och som controller får du ett omväxlande jobb med möjlighet att påverka. Arbetsplatsen är trivsam och det är ett team med positiva kollegor som har roligt på jobbet som väntar på dig!
Vi erbjuder också:
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse och med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Resor kan förekomma 2-3 gånger per år för att besöka övriga bolag i Holland, Frankrike eller USA. Du rapporterar till CFO i AXEL koncernen och ingår i Business support som idag består av 3 personer – CFO, IT Manager och Controller.
Axel Christiernsson International är koncernbolaget och omsätter ca 1,5 miljarder där du stödjer samtliga dotterbolag med rapporterande ekonomichefer. Vi har vårt svenska huvudkontor i Nol, Ale kommun. Med E 45:an och närheten till pendeltågsstationen gör det lätt att pendla både från Göteborg, Kungälv och Trollhättan.
VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du har arbetserfarenhet antingen som redovisningsekonom eller som controller från ett tillverkande företag. Du bör också ha en teoretisk högskoleutbildning inom ekonomi alternativt en YH utbildning. Det vi lägger störst vikt vid är att du har förståelse för ekonomiprocessen och flödet. Du skall kunna ställa krav och utmana organisationen i de befintliga arbetssätten som finns idag. Tjänsten kräver förståelse för olika affärssystem samt Office-paketet - framförallt Excel. Då rollen innebär kommunikation med koncernen internationellt är det viktigt att du har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är strukturerad och har en god analytisk förmåga eftersom det är en roll med bredd i arbetsuppgifterna och du kommer att jobba med att analysera rapporter, prognoser och resultat. Som person är det en fördel om du är flexibel och anpassningsbar så du kan hantera förändringar och nya förutsättningar som du ställs inför.