Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vill du arbeta i en verksamhetsnära roll och genom dina analyser bidra till ökad försäljning? Sök tjänsten som Business Controller
I rollen som Business Controller (Chef regional säljsupport) kommer du arbeta nära regionchefen och regionens försäljningschefer genom att bidra med ekonomiska analyser i syfte att effektivisera och utveckla säljorganisationen. Du ingår också i regionens ledningsgrupp. Hos oss erbjuds du en utmanande, bred och utvecklande tjänst i ett framgångsrikt bolag. Är du en utpräglad siffermänniska som gillar att arbeta i en affärsinriktad organisation? Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Ahlsell är en värderingsstyrd organisation som erbjuder sina medarbetare utveckling och mycket god arbetsmiljö. Hos oss är atmosfären kamratlig, möjligheterna att påverka stora och du kan genom din kompetens utveckla vår region att nå fortsatta framgångar. Då vi är ett försäljningsinriktat företag har vi ett tempo och framåtdriv i organisationen. Tillsammans tar vi ansvar för att nå uppsatta mål. Våra anställda erbjuds ett generöst förmånspaket. Det inkluderar tjänstebil, flexibelt kontor, friskvårdsbidrag, tjänstepension och möjlighet till en årlig bonus.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Business Controller (Chef regional säljsupport) arbetar du i en verksamhetsnära och bred roll där den ena dagen inte är den andra sig lik. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Vår region består av ca 300 anställda och omsätter ca 2,5 miljarder. Du ingår i regionens ledningsgrupp bestående av 10 personer och rapporterar direkt till Regionchefen i Syd. Resor ingår i tjänsten och antalet övernattningar per år uppskattas till ca 10. Du kan utgå antingen från kontoret i Lund eller i Malmö.
VEM ÄR DU?
För oss är din personlighet, nyfikenhet och drivkraft avgörande för att lyckas i denna roll. Din bakgrund kan därmed variera, men troligtvis har du en erfarenhet från en verksamhetsnära roll där du har arbetat med ekonomiska analyser. Du har en god förståelse för kopplingen mellan försäljning och ekonomi. I grunden har du sannolikt en ekonomisk utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet från handel och/eller grossistledet. En fördel är även om du har haft personalansvar. Du har goda kunskaper i Excel och då vi verkar på den nationella marknaden söker vi dig med goda kunskaper i svenska. Du innehar B-körkort.
Du har en god förmåga att förstå och analysera komplex information. Då du har ett ansvar för ekonomistyrningen i regionen så söker vi dig som är resultat- och målorienterad. Du trivs i en verksamhetsnära roll där din kommunikativa förmåga, ditt samarbetsinriktade sätt och prestigelösa förhållningssätt kommer väl till pass. Du motiveras av att förbättra och utveckla samtidigt som du ser vikten av att bidra till en god stämning och att ha roligt på jobbet.