Kundtjänst i fokus – statistik från TNG:s fördomsfria kandidatundersökning 2018
Ny rapport: Så vill kundtjänstmedarbetare bli rekryterade
Rekryterar du inom kundtjänst och administration? Funderar du på hur du kan vässa ert erbjudande och er kandidatkommunikation för att bli mer attraktiv som arbetsgivare? Då är det här rapporten för dig. Med utgångspunkt i TNG:s stora kandidatundersökning 2018 delar vi med oss av konkreta tips för en framgångsrik kundtjänst-rekrytering. Ladda ner rapporten via formuläret ovan!
I takt med digitaliseringen blir kundtjänsten allt mer komplex och avancerad. Och när ny teknik inom artificiell intelligens och chatbotar tar hand om enklare ärenden kortas svartiderna och medarbetarna får mer tid åt att lägga på kundupplevelsen – något som ställer högre krav än någonsin på serviceförmåga samt potential att utvecklas sida vid sida med tekniken.
För att attrahera och behålla medarbetare som både har rätt kompetens, ambition och inställning till jobbet gäller det att lyssna på vad de som söker jobb inom branschen idag faktiskt efterfrågar. Visste du till exempel att:
- 53 % inom kundtjänst och administration gärna slipper skicka med ett foto på sig själva när de söker jobb?
- 65 % vill bli anställda för att de kan tillföra något nytt till företagskulturen, snarare än att passa in i en förutbestämd mall?
- 81% tycker rekryteringsprocesser ofta tar för lång tid?