Kandidatupplevelse – rättvis och transparent
Vilken kandidatupplevelse vill du ge till de som söker jobb hos er?
I en värld där kandidaten är kund blir en transparent och rättvis kandidatupplevelse allt viktigare. Valet av rekryteringspartner har därför stor inverkan på väl ni lyckas med employer branding och hur snabbt ni kan ha rätt medarbetare på plats. Som rekryteringsföretag arbetar vi på TNG aktivt med att stärka kandidatens position och höja ert arbetsgivarvarumärke. Något som givetvis påverkar er affär och lönsamhet positivt. Så här jobbar vi!
Kandidatupplevelse som stärker er position
I dagens digitala och sociala samhälle delar kandidater gärna med sig av sina jobbsökarupplevelser. Samtidigt kan alla som söker jobb vara potentiella eller befintliga kunder, medarbetare, samarbetspartners och influencers. Med andra ord kommer ert val av rekryteringsföretag direkt påverkar ert arbetsgivarvarumärke och hur lätt ni kan lösa era rekryteringsbehov – idag och imorgon.
Därför har vi på TNG skapat en fördomsfri och rättvis kandidatupplevelse som är helt unik. Här blir alla som söker jobb behandlade som kunder, så kallat ”kundidat”, och vi sätter ert varumärke i första rummet. Givetvis får alla sökande återkoppling och vi arbetar utifrån ambitionen ”ultimate candidate rejection”, alltså den ultimata nej-tackningsprocessen. För faktum är – hur många sökande du än har till en ledig tjänst – så är det bara en som får jobbet.
Kort sagt vår kandidatupplevelse bygger på att jobbsökare förtjänar, och ska få, ett lika gott bemötande som kunder och att de alltid ska få återkoppling snabbt och med respekt för deras tid och engagemang.