Publicerat
Vill du leda kampanjarbetet på Lidls marknadsavdelning i Stockholm, flerfaldigt prisad för sin svenska marknadsföring?
Som Teamchef Marketing hos Lidl Sverige i Stockholm, får du ett stort ansvar för att implementera den internationella marknadsstrategin, driva det lokala varumärkesarbetet och säkerställa att centrala kampanjer och aktiviteter följer den långsiktiga strategin. Rollen erbjuder en spännande kombination av att anpassa globala koncept till den svenska marknaden och friheten att till viss del utveckla och skapa lokala kampanjer.
Du leder ett team på tre personer som arbetar nära våra svenska byråfamilj och med både lokala- och internationella sponsringsaktiviteter. Du samarbetar också med övriga fyra marknadsfunktioner och utgår från Lidls moderna huvudkontor i Barkarbystaden, Järfälla i Stockholm.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Några av dina förmåner
Dina arbetsuppgifter
Värt att veta
Lidl har byggt ett modernt huvudkontor, specialanpassat efter verksamhetens behov och tillväxt i attraktiva Barkarbystaden, Järfälla. I huset finner du både ett gym och restaurang med bra lunchförmån.
Marknadsavdelningen i Sverige består av ca 30 personer inom fem marknadsteam. Du leder ett team som idag består av tre personer. Du rapporterar direkt till marknadschef Sverige. Som medarbetare hos Lidl erbjuds du att arbeta hybrid utifrån verksamhetens behov. Det råder en kultur av frihet under ansvar och coachande ledarskap med högt fokus på autonomi.
Det finns dessutom utmärkta möjligheter till karriärutveckling både nationellt och internationellt.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis från en roll som projektledare, produktionsledare, eller planner på en byrå.
Som person är du strukturerad och analytisk med ett starkt affärs- och resultatorienterat fokus. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och prestigelös med god förmåga att anpassa dig till förändringar. Tidigare erfarenhet av ledarskap och att driva större projekt ses som meriterande. Vidare förväntas du vara intresserad av marknadsföringsbranschen och duktig på att omvärldsbevaka för att säkerställa att Lidls position stärks kontinuerligt.
Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, där kunskaper i tyska är ett extra plus. B-körkort är ett krav för rollen.
Vi är ett svenskt bolag i en stor, internationell familj. Med mer än 5 000 medarbetare över hela landet, försvinner du aldrig i mängden. Istället är du med och gör vår fantastiska resa möjlig. Övertygade om att god och hållbar mat, av hög kvalitet, inte ska behöva kosta skjortan, utmanar vi den svenska livsmedelsbranschen. Ta chansen att arbeta för en arbetsgivare som är certifierad som Top Employer och dessutom utsedd till Karriärföretag 2025!
Avstånd till arbetsplatsen
Barkarbyvägen 5 a. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.
Karriärtips från Jenny Nilsson – din rekryterare
Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom:
Frågor om jobbet? Hör av dig till mig Jenny Nilsson