TNG
Administratör till Intramedic i Sollentuna!

Publicerat

Administratör till Intramedic i Sollentuna!

Vi söker nu en orderhandläggare / lageradministratör till medtech-bolaget Intramedic i Sollentuna, välkommen med din ansökan!

Har du jobbat som orderhandläggare, lageradministratör eller som kundtjänstmedarbetare och vill nu ha en ny utmaning? Är du en driven och självgående person med stort intresse för service? Vill du jobba på ett bolag inom medtech-sektorn som gör skillnad i samhället? Sök då rollen som administratör hos Intramedic, en spännande tjänst som kombinerar B2B kundtjänst, lager och orderadministration!

Varmt välkommen med din ansökan idag!

Ditt anställningserbjudande

Intramedic är ett dynamiskt medicintekniskt företag med verksamhet i Sverige och Danmark. Du kommer till ett renodlat distributionsbolag som gått från små till medelstora men som behållit en öppen atmosfär med högt i tak. Intramedic har ett starkt varumärke inom sin bransch och de säljer och utför service på utrustning från flera internationellt marknadsledande leverantörer där huvuddelen är inom diagnostisk lungfunktion, testutrustning och rehabilitering. Du kommer till ett bolag som verkar för ett gott ändamål där deras produkter bokstavligen kan vara livsavgörande och där många i personalstyrkan själv har medicinsk- eller sjukvårdsbakgrund.

Intramedic verkar i en bransch med långa kundkontrakt och säker leverans, vilket ger ett stabilt intäktsflöde och möjlighet att jobba långsiktigt. De har också konkurrensfördelar jämfört med liknande bolag då de är väldigt starka på IT-integration, vilket bidrar till deras starka varumärke.

Bolaget har stabila ägare som varit med sedan starten och har ett långsiktigt tänk i sitt sätt att styra bolaget. Många i personalen är dessutom delägare i företaget, vilket bidragit till stort engagemang där medarbetarna i både Sverige och Danmark jobbar till stor del som en enhet.

Du kommer bli välkomnad av ett stabilt och litet team med en harmonisk och familjär känsla vilket också innebär att arbetsuppgifterna kommer vara varierande. Det innebär även korta beslutsvägar och en icke-formell atmosfär - på Intramedic hjälper man varandra! Dessutom erbjuder Intramedic fina förmåner och konkurrenskraftiga anställningsvillkor.

Flextid
Flextid
Parkering
Parkering
Friskvård
Friskvård
Tjänste&shypension
Tjänste­pension

Dina arbetsuppgifter

Som administratör på Intramedic ansvarar du för kundservice samt lager- och orderadministration med målsättning att ge kunderna bästa service. Du kommer att ha kontakt med kunder (B2B), säljare, interna servicetekniker och externa leverantörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:

Värt att veta

I denna tjänst blir du en del av ett administrationsteam bestående av två medarbetare i Sverige och två i Danmark, där din närmaste chef är CFO i Danmark som regelbundet är på kontoret i Sollentuna. Du kommer också att ha nära kontakt med CEO, Country Manager, säljare, ekonomiansvarig och servicetekniker på kontoret i Sverige. Du ansvarar för ett mindre lager i anslutning till kontoret i Sollentuna samt har kontakt med ett externt lager för större beställningar.

På grund av rollens natur förväntas du arbeta från kontoret. Idag är företaget beläget i Sollentuna men kommer snart att flytta till moderna nyrenoverade lokaler i Upplands Väsby. Arbetstiderna är förlagda mellan kl. 8-17 måndag till fredag, med möjlighet till flextid. Kundtjänsten är öppen mellan kl. 09-16 måndag till fredag. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av service-/kundtjänstarbete och direkt kundkontakt. Du besitter även tidigare erfarenhet av lagerhantering och en god förståelse för ERP-system och CRM-system. Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och vidare talar och skriver du såväl svenska som engelska obehindrat. Det är meriterande om du förstår det danska språket och om du har erfarenhet av försäljning av tekniska produkter, men inget krav.

Som person är du självständig, serviceorienterad och trivs i en roll där du är "spindeln i nätet". Du har god prioriteringsförmåga och kan hantera logistiska problem när det uppstår med fokus på att kunden inte ska komma i kläm.

Lär känna Intramedic AB – din framtida arbetsgivare

Intramedic är ett dynamiskt och växande företag med verksamhet i Sverige och Danmark. Intramedic säljer och utför service på utrustning från flera internationellt marknadsledande leverantörer inom diagnostisk lungfunktion, testutrustning och rehabilitering. Intramedic har ett brett register av kunder från det stora universitetssjukhuset till den privata läkaren. Vi har även kunder inom forskning, universitet och testcenter. Produkterna spänner över följande områden; Diagnostisk lungfunktion, Utrustning för att mäta arbets- och vilometabolism, Mätutrustning för olika tester inom idrottsfysiologi, Rehabilitering, Hälsofrämjande träning, bl.a. för den aktive senioren. Hos oss står alltid kunden i centrum. Vi genomför kontinuerliga utbildningar för att hålla en hög nivå av kunskap och strävar efter att ge en snabb support. Tillsammans med våra kunder försöker vi hitta den bästa lösningen och levererar alltid kvalitetsutrustning med hög prestanda.

Därför trivs vi på Intramedic AB

Den här rollen är en central del av företaget – du arbetar bakom kulisserna, men är den som får allt att fungera. Du har kontakt med alla i företaget och håller ihop flödet. Som ett mindre företag lägger vi stort fokus på försäljning, men vi vet att orderhantering och kundservice är minst lika viktigt. Din insats är lika avgörande som den säljare som säkrar nästa affär. Här blir du nyckelpersonen som säkerställer att allt fungerar smidigt och att våra kunder får bästa möjliga service.

Max Hilligsøe Nørgaard, CFO

Avstånd till arbetsplatsen

Sjöängsvägen 1C Sollentuna. Öppna Google Maps för att räkna ut resvägen till din framtida arbetsplats.

Karriärtips från Andrea Kjellin – din rekryterare

Andrea Kjellin

Jag tycker att du ska söka jobbet eftersom:

  • du kommer vara del av ett stabilt och litet team med en harmonisk och familjär känsla. 
  • du kan känna dig stolt över det du gör hos Intramedic, som verkar för ett gott ändamål där deras produkter bokstavligen kan vara livsavgörande.
  • i denna tjänst får du njuta av varierande arbetsuppgifter och mycket frihet under ansvar!

Frågor om jobbet? Hör av dig till mig
Andrea Kjellin


0701455451


Intramedic AB

Lön enligt kollektivavtal
Rekryteringen sker i samarbete med TNG, specialister på kompetensbaserad och fördomsfri rekrytering, bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!
Process
Sök jobbet

Sista ansökningsdag 2024-10-09