Lästid: 2 minuter
Senast redigerad:
TNG:s nya jobbsajt – nu går vi live!
Nu ännu enklare att söka jobb fördomsfritt
Nu är den här – vår nya jobbsektion på tng.se! Det innebär att det är ännu enklare för dig som jobbsökare att hitta och söka jobb fördomsfritt. Samtidigt ger vi arbetsgivare större utrymme att lyfta fram sitt Employer Brand och marknadsföra sina utannonserade tjänster. Win-win för alla helt enkelt!
Vår nya sajtsatsning baseras på ett löpande UX-arbete, där vårt huvudfokus varit att utveckla och förbättra vår jobbsektion med lediga jobb för att göra det ännu smidigare att söka jobb fördomsfritt. Och samtidigt skapa en så bra användarupplevelse som möjligt, både på desktop och mobil.
För att lyckas har vi valt att utforma våra nya jobbannonser med fokus på kandidatens behov och frågeställningar. Allt baserat på kvalitativ och kvantitativ data från våra jobbsökare.
Lön och förmåner viktigt för jobbsökare
En nyhet är att fakta om vilken typ av lönesättning som arbetsgivaren tillämpar tydligt framgår i alla jobbannonser. Något som vi vet att många jobbsökare är intresserade av. Det märks bland annat i vår senaste kandidatundersökning, där 19 procent uppgav att de gärna vill se information om lön i en platsannons.
Vi lyfter också tydligare fram anställningsförmåner och information om semester, remote/hybridarbete, friskvårdsbidrag och kollektivavtal. Information som hela 25 procent bland jobbsökare vill se i en annons, enligt vår undersökning.
Större fokus på Employer Branding
Nytt är också att våra kundföretag i platsannonserna får större utrymme att lyfta fram sitt Employer Brand, sitt företag och arbetsplatsen. Både med inspirerande text, bilder och rörligt material inifrån verksamheten. Samt citat från chef, gruppen och medarbetare.
– Kundernas Employer Brand blir allt viktigare framåt för att locka nya medarbetare. Med dagens kompetensbrist är otroligt viktigt att våra jobbannonser speglar och lyfter kundernas verklighet och arbetsgivarvarumärke.
Det säger Charlotte Ulvros, marknads- och digitalchef på TNG, och fortsätter:
– Platsannonserna är ofta första mötet med en framtida arbetsgivare och det är vår roll som rekryteringsföretag att öppna upp och bjuda in kandidater som vill lära känna en framtida arbetsplats på ett bättre sätt. Det gynnar även företagen som får större chans att marknadsföra sig själva och locka rätt kompetens till sina arbetsplatser.
Ny inkluderande bildbank
I samband med lanseringen av den nya jobbsektionen har vi även tagit fram en helt ny bildbank med ett brett mångfaldsperspektiv. Bilder som våra rekryterare kan dela med sig av till våra kunder. Och som framåt kommer genomsyra hela sajten.
– Vi vill med vår nya bildbank fortsätta utmana våra kunder att se bortom fördomar även när det gäller bildval i annonser. Representation är viktigt för att attrahera nya kandidater och skapa en bredare mångfald i kandidatflödet. Eftersom det redan i dessa tidiga steg kommer påverka bredden av sökande, säger Charlotte Ulvros.
Sök jobb utan personligt brev
Precis som tidigare söks sedan alla lediga jobb via TNG fördomsfritt och rättvist, med fokus på kompetens och potential. Genom en enkel ansökan där vi inte frågar om ålder, kön, eller bild. Och alltid utan personligt brev.
Alla sökande kan sedan följa sin ansökan i realtid på sajten. En annan viktig del i TNG:s transparenta kommunikation mot kandidater.
Nyfiken på vår nya jobbsektion? Surfa in direkt och klicka dig runt bland våra lediga jobb.
Se alla lediga jobb!