Lästid: 2 minuter
Senast redigerad:
TNG lanserar inkluderande rekryteringskampanjer
Attrahera fler kandidater och bygg varumärket
Nyhet! Nu lanserar vi på TNG tjänsten Inkluderande rekryteringskampanjer. En tilläggstjänst där vi hjälper dig attrahera rätt medarbetare och stärka ert Employer Brand med hjälp av riktad rekryteringsmarknadsföring. Självklart med vår fördomsfria metodik som bas.
Då konkurrensen blir allt hårdare på kandidatmarknaden och kraven ökar på ett tydligt Employer Brand, blir också företagets ”why” och syfte allt viktigare vid rekrytering. Många gånger krävs det extra insatser och spetskompetens inom rekryteringsmarknadsföring för att lyckas med kandidatattraktionen. Kompetens som ibland inte finns på företag.
TNG:s nya tjänst riktar sig till små och medelstora företag som inte rekryterar så ofta. Snabbväxande bolag som inte hunnit bygga upp en egen rekryteringsorganisation, eller företag som söker bristkompetenser.
– Vi vill ge de här kunderna möjlighet att ta del av det know how som vårt marknadsteam byggt upp om inkluderande rekryteringsmarknadsföring, säger TNG:s marknadschef Charlotte Ulvros och fortsätter:
– Samtidigt vill vi att det ska vara enkelt. Därför har vi valt ut de mest efterfrågade tjänsterna och skapat ett produktsortiment som våra kunder kan välja från. Det ska vara lätt att ta beslut och tydligt vad vi kommer att leverera.
Rekryteringsmarknadsföring som ger ökad digital synlighet
De nya tjänsterna skapar ökad digital synlighet vilket bygger arbetsgivarevarumärket, attraherar rätt jobbsökare och ger ett tillskott av relevanta jobbansökningar. Kunderna kommer arbeta nära vårt Talent Acquisition och Marketing team.
– För att lyckas kommer vi utmana uppdragsgivaren att tänka utanför sin ”box” – allt för att attrahera en målgrupp med bredare mångfald. Vi hanterar projektledning, produktion och även uppföljning av data. Vårt team förstår kandidatmarknaden och vet vad som fungerar för att engagera och nå rätt framtida medarbetare.
Ett axplock av de nya tilläggstjänsterna:
Riktad annonsering i sociala medier
Här målgruppsstyr vi annonsering i sociala och digitala medier för att komplettera pågående rekryteringar. Kostnadseffektiv lösning där vårt inhouse-team mappar upp rätt kandidatmålgrupp och löpande optimerar pågående annonskampanj.
SEO-optimerad Employer Branding-landningssida
För kunder som saknar en utvecklad karriärsida och/eller arbetar långsiktigt med TNG. Vi skräddarsyr unikt content och lyfter upp ert EVP, företagskultur, förmåner, värderingar och, om det är relevant, era tjänster och produkter. Vi samlar också alla era lediga jobb på sidan.
Rekryteringsfilmer
En kort rekryteringsfilm med rätt budskap, anpassat för sociala och digitala medier, ökar kandidaters vilja att söka jobb. Vi erbjuder två videolösningar. En annonsfilm som sprids och delas med platsannonsen och en Employer Branding-film där vi skriver manus, filmar och redigerar – allt för att återspegla hur det är att arbeta hos er.
Pulsundersökning med c-NPS
Vi skräddarsyr en enkätundersökning efter avslutad rekrytering åt er, som tar pulsen på kandidaternas upplevelse med fokus att mäta ert Candidate-NPS.
I linje med visionen
Det nya erbjudandet går i linje med TNG:s vision om att skapa en hållbar arbetsmarknad genom att dela med sig av den kunskap vi byggt upp. Idag föreläser TNG ofta om fördomsfri rekrytering genomför öppna rekryteringskurser, samt publicerar årligen en trendspaning med den senaste researchen.