TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Chef för Service och eftermarknad

Vi söker nu för kunds räkning en Chef för Service och Eftermarknad med placering i södra Stockholm, läs mer nedan.

Har du erfarenhet av arbete som exempelvis eftermarknadschef, servicechef eller liknande? Motiveras du av att arbeta med affärsutveckling, digitalisering och kombinationen av strategiskt samt operativt arbete? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker nu efter en Chef för Service och Eftermarknad till vår kund i södra Stockholm. Kunden är ett högtekniskt, innovativt bolag som under flera år haft en stark tillväxt. Vill du bli en del av detta teknikorienterade tillväxtbolag och bidra med din drivkraft och personalledande förmåga så sök tjänsten redan idag.

Ditt anställningserbjudande

Bolaget är verksamma över hela världen, är börsnoterade och befinner sig sedan flera år tillbaka på en spännande tillväxtresa.

Vi erbjuder dig möjligheten att bli en central del av en denna organisation där ditt ledarskap, din erfarenhet och din förmåga att utveckla affären kommer att spela en stor roll för bolagets fortsatta expansion.
Med fokus på affärsutveckling och digitalisering, kommer din roll vara avgörande för att driva organisationen fortsatt framåt och uppnå uppsatta mål. Hos detta bolag får du chansen att forma framtiden och göra verklig skillnad i en dynamisk, familjär och innovativ miljö.

Flextid
Flextid
Ny teknik
Ny teknik
Extra semesterdagar
Extra semesterdagar
Flexibel arbetsplats
Flexibel arbetsplats

Dina arbetsuppgifter

Ledarskap och teamhantering
Som Chef för Service och Eftermarknad kommer du att leda eftermarknadsteamet. Du kommer även att ansvara för rekrytering tillsammans med HR för att säkerställa fortsatt tillväxt samt att teamet har rätt kompetens.

Affärsutveckling, Effektivisering och kvalitetsförbättringar
Du kommer att driva affärsutveckling av eftermarknadstjänster och koncept för att öka försäljning och tillväxt, inklusive utveckling av utbildningskoncept. I din roll kommer du även att effektivisera arbetssätt och interna rutiner samt arbeta med kvalitetsförbättringar inom alla delar av eftermarknadsavdelningen.

Mål och resultat
Du kommer att arbeta mot uppsatta mål, bl a att öka eftermarknadens andel av den totala försäljningen. Du har också budgetansvar för hela avdelningen, vilket innebär att du ansvarar för att ekonomiska mål uppfylls och består.

Prissättning och stöd till divisioner
Du kommer att sätta priser på reservdelar och eftermarknadstjänster för att optimera intäkterna. Du kommer också att stötta Regionschefer avseende drift, utveckling, tillväxt och lönsamhet inom eftermarknadsaffären.

Globala samarbeten och avtal
I din roll kommer du även att arbeta med servicepartners globalt, i samråd med respektive regionchef. Du kommer också att förhandla och skriva avtal med samarbetspartners för att stärka globala relationer och affärer.

Värt att veta

I denna rekrytering kommer inte företagets namn kommuniceras under de första stegen i processen, endast kandidater som kvalificerar sig vidare för intervju med bolaget kommer motta denna information.

Tjänsten är placerad i södra delen av Stockholm och är en tillsvidareanställning hos företaget med start enligt överenskommelse. Du rapporterar till bolagets VD och ditt team består av ett 10 tal personer. I denna verksamhetsnära roll ser vi helst att du utgår från kontoret men möjlighet för arbeta hemifrån finns.

Våra förväntningar

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, men för att vara aktuell för denna roll söker vi dig med: lång arbetslivserfarenhet inom relevanta områden och liknande tjänster. Du har erfarenhet från ledande position och är van att arbeta mot uppsatta mål. Du har breda tekniska kunskaper och din erfarenhet av affärsutveckling, samt försäljning av tjänster och service är avgörande. Du har även en praktisk förståelse för det tekniska servicearbetet och är flytande i svenska samt engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har: specifik erfarenhet som Service- eller eftermarknadschef och/eller har arbetat inom en global verksamhet, detta är inte ett krav men ses som fördelaktigt. Förhandlingsvana och erfarenhet av affärsutveckling av eftermarknadstjänster är också värdefulla. Tidigare erfarenhet som serviceingenjör eller annan praktisk roll, samt försäljningserfarenhet, är fördelaktigt. Övriga språk utöver svenska och engelska är meriterande.

Utöver ovanstående kompetenser ser vi att du har: stark teknisk nyfikenhet och bred kompetens, vilket är avgörande för att kunna hantera och fatta beslut inom olika tekniska områden. Att vara prestigelös är viktigt för att främja ett öppet arbetsklimat. Du besitter även goda ledaregenskaper och en stark kommunikationsförmåga i kombination med driv, målinriktning och ödmjukhet vilket skapar ett positivt arbetsklimat och stärker teamets engagemang. Att kunna motivera ditt team på ett positivt sätt är avgörande för att upprätthålla hög prestanda.
Din förmåga att vara strukturerad möjliggör effektiv prioritering av arbetsuppgifter och säkerställer att deadlines hålls. Med ditt kritiska tänkande och fokus på kvalitet kan du utvärdera processer för att säkerställa bästa möjliga resultat.

Slutligen är din goda samarbetsförmåga avgörande för att kunna arbeta effektivt med olika teammedlemmar och intressenter, vilket bidrar till gemensamma framgångar och lösningar.

Alla lediga jobb