Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
DeLaval söker dig som vill arbeta i en central och utmanande roll inom e-mail marketing
Är du ett entusiastiskt digitalt proffs med bakgrund inom e-postmarknadsföring och marknadsföringsautomationsflöden antingen internt eller hos en byrå? I rollen som digital marketing manager kommer du arbeta i ett centralt team, men i en tvärfunktionell och multi-marknadsroll, och driva alla aspekter av vår e-postmarknadsförings-strategi samt stötta oss när vi implementerar marknadsföringsautomationsflöden. Du kommer arbeta nära olika marknader för att driva e-postmarknadsförings-strategier och utvecklar ständigt det som fungerar och det som inte gör det. DeLaval är i en förändringsprocess när det kommer till digital kommunikation och du kommer att spela en nyckelroll i att driva denna förändring.
Låter det intressant? Välkommen med din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Våra kärnvärden Passion, People, Professionals och Partnership kopplar samman individer över enheter och geografiska områden. Framgång är mycket mer än kunskap – det är starkt relaterat till beteenden. På DeLaval styrs vi alla av våra tre beteenden, Set Direction, Make things happen, and One DeLaval.
Vi erbjuder dig en arbetsplats utan dess like, där den senaste tekniken går hand i hand med djurens välbefinnande. DeLaval är en del av Tetra Laval Group tillsammans med Tetra Pak och Sidel.
Denna roll ger hög synlighet och kräver nära samarbete med flera intressenter, från regionala och globala marknadsföringsteam till försäljning och drift.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som specialist på e-postmarknadsföring/marknadsföringsautomation kommer dina arbetsuppgifter innefatta:
Värt att veta
I den här rollen kommer du att samarbeta med dina lagkamrater i tillväxtmarknadsföring tvärfunktionellt för att se till att DeLavals kunder och potentiella kunder får en upplevelse i världsklass vid varje kontaktpunkt.
Våra förväntningar
För att lyckas i denna roll bör du ha 2+ års erfarenhet av att arbeta med e-mail marketing och marknadsföringsautomation och en meritlista av att leverera resultatfokuserade e-postmarknadsföringskampanjer.
Din tidigare titel bör ha inkluderat marknadsföring eller kommunikation. Du har erfarenhet av att arbeta med e-post till viss del, oavsett om det är att skriva e-postkopior eller distribuera e-postmeddelanden på en e-postplattform. Dessutom har du förmåga att analysera olika verktyg och plattformar och välja de verktyg som fungerar bäst för DeLaval. Du har tidigare arbetat i Mailchimp, Hubspot, Google Analytics eller/och Adobe Creative Suite.
Du är van vid att arbeta i en miljö med högt tempo och kan projektleda flera uppgifter samtidigt. Du har enastående skrivförmåga och älskar att vara kreativ. Flytande engelska både muntligt och skriftligt krävs, ytterligare språk är alltid ett plus!