Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Brinner du för siffror och ekonomi? Nu söker ActiWay en ekonomiassistent till kontoret i Stockholm. Läs mer och sök redan idag!
Som ekonomiassistent hos ActiWay kommer du främst att fokusera på den löpande bokföringen samt ansvara för kund- och leverantörsreskontra. Tillsammans med CFO kommer du också vara delaktig i bokslutsarbetet samt vara behjälplig vid månadsrapportering. Trivs du i en central roll på ett medelstort bolag där du har mycket ansvar? Har du erfarenhet från en liknande roll inom ekonomi och vill fortsätta växa i ett spännande företag? Den här tjänsten är en spännande och bred roll hos ett modernt tillväxtföretag som erbjuder en innovativ digital tjänst. Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
ActiWay erbjuder en digital tjänst för hantering av friskvårdsbidraget och andra hälsoförmåner. På samma sätt skapar detta en smidig lösning för leverantörer av friskvård att sprida sitt erbjudande. Företaget är inne i en mycket expansiv fas och har nu behov av att utöka med en ekonomiassistent till ekonomiavdelningen. Här får du en möjlighet att tillsammans med CFO fortsätta att driva och utveckla ekonomiarbetet. Du blir en del av ett familjärt tillväxtföretag där beslutsvägarna är korta och samarbete står högt på agendan. Du ingår i ekonomiavdelningen samt blir en del av Stockholmskontoret som idag består av 25 positiva kollegor. Vid fast anställning erbjuds du fina förmåner såsom ett generöst friskvårdsbidrag.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent ansvarar du främst för kund- och leverantörsreskontra och dina arbetsuppgifter kommer att innebära:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Tjänsten är på heltid och är tänkt att start omgående enligt överenskommelse. Du jobbar kontorstider 8-17 med möjlighet till flextid. De första 3 månaderna kommer du inledningsvis att vara anställd som konsult hos TNG. Därefter finns det för rätt person mycket goda möjligheter för en fast tjänst. Tjänsten är placerad i nya fräscha lokaler nära Odenplan med närhet till service och goda kommunikationer.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som brinner för siffror och ekonomi samt har drivet och viljan att fortsätta breddas i en roll som ekonomiassistent. Vi tror att du har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi och tidigare erfarenhet av en bred roll inom ekonomi eller redovisning. Du har god erfarenhet av löpande bokföring, med fokus på kund- och leverantörsreskontra. Har du tidigare erfarenhet av lön är även detta meriterande. I denna roll kommer du ha eget ansvar för ekonomiarbetet samt arbeta tätt tillsammans med CFO och stötta i bokslutsarbetet. Du har god systemvana och erfarenhet av Officepaketet främst Excel. Vi ser också gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i något ekonomisystem, har du erfarenhet av Fortnox är detta meriterande. För att lyckas i rollen är du självständig, noggrann och strukturerad. Då tjänsten innebär många kontaktytor är det även av stor vikt att du är kommunikativ och serviceinriktad. Det är ett krav att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.