Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
II-VI i Stockholm söker en driven och erfaren HR specialist med goda kunskaper inom lönehantering, "compensation & benefits"
Har du som HR specialist god erfarenhet och intresse av lön- och förmånshantering? II-VI söker just nu en HR specialist med kunskaper inom lön samt "compensation and benefits". Det finns en bredd i rollen där du förväntas hantera olika uppgifter på ett självständigt sätt. Du kommer bland annat vara länken mellan verksamheten och den externa leverantören i löne- och förmånsfrågor samt den som har ansvar för all kommunikation med egen personal. Trivs du att arbeta med eget ansvar och i en roll som innehåller lika mycket operativt som strategiskt arbete då är det en tjänst för dig. Välkommen med din ansökan.
Ditt anställningserbjudande
II-VI är ett högteknologiskt, internationellt bolag som tar fram banbrytande och högkvalitativa produkter inom optoelektronik. Du kommer till ett finansiellt stabilt bolag i kraftig tillväxt med en internationell känsla som har några av världens mest kända Techbolag som kunder. På II-VI jobbar du i en kompetensintensiv och snabbväxande organisation med korta beslutsvägar och i rollen som HR specialist blir du en viktig spelare i företagets fortsatta utveckling. Vi är stolta över våra värdegrunder I CARE: Integrity, Collaboration, Accountability, Respect, Enthusiasm och dessa genomsyrar såväl strategier som vårt dagliga arbete.
Vi tar hand om vår personal och erbjuder dig en marknadsmässig lön, bonusmodell, sex veckors semester, frivillig sjukvårds- och grupplivförsäkring samt ett generöst pensionsupplägg genom Skandia.
Dina arbetsuppgifter
Som HR specialist kommer du ha ansvar för hantering av varierande personalärenden med huvudfokus på löner, förmåner och rapportering. Du kommer att arbeta både på en global- och lokal nivå med II-VI Comp & benefits organisation och vara superuser av det globala HR systemet Employee Connect.
Du kommer att:
Värt att veta
Rollen innebär nära samarbete med HR-chefen där ni tillsammans tar fram rutiner och policyer kring lönehantering och "compensation and benefits" erbjudande och efterlevnad. Du kommer också arbeta nära ekonomiavdelningen samt kollegorna utomlands.
Tjänsten är på heltid och du kommer att rapportera till HR-chefen.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av lönehantering och administration av förmåner samt har ett systemintresse och en god systemvana. Du har eftergymnasialutbildning, ex. inom HR eller ekonomi samt flerårig arbetslivserfarenhet från löne- och förmånshantering. Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs i en bred och verksamhetsnära tjänst. Du brinner för att arbeta i en central och drivande roll och utmanas av att arbeta och implementera nya processer och av utvecklingsarbeten.
För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig, förstår vikten av att kunna växla mellan strategiska och operativa arbetsuppgifter för att prioritera och optimera din arbetsdag. Eftersom II-Vi befinner sig i en stark tillväxtfas och det är högt tempo samt många spännande arbetsuppgifter, måste du trivas i en roll med eget ansvar där du självständigt kan driva förändringsarbetet framåt. Har du erfarenhet av projektarbete samt tidigare vana av rapportering i ett internationellt bolag är detta meriterande för rollen.
Som person är du serviceorienterad, självständig och kommunikativ samt har en god förmåga att arbeta strukturerat och med eget ansvar. Du har öga för detaljer, är noggrann och analytisk. Viktigt i rollen är även att du är prestigelös, förtroendeingivande och duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer eftersom du kommer vara experten inom organisationen.
Då du kommer att verka i en internationell kontext krävs goda kunskaper i engelska samt goda kunskaper även i svenska då du dagligen kommunicerar med svensktalande personal.