Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Har du tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och trivs med att arbeta verksamhetsnära? Då finns utmaningen för dig hos Orica.
Vi söker nu dig som drivs av att jobba både operativt och strategiskt inom inköp. I rollen som inköpschef blir du en del av ett engagerat team och får jobba med duktiga och drivna kollegor. Du leder ett team bestående av fyra självgående medarbetare och har ett brett internationellt nätverk, både internt och externt. Orica är ett globalt företag som är världsledande inom sin bransch.
Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i en global verksamhet. Du kommer in i en organisation som befinner sig i en förändringsprocess, där du får stora möjligheter att vara med att påverka. Du ingår i Supply-Chain organisationen som präglas av en stark framåtanda med högt driv och ansvarstagande.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer också vara delaktig i implementeringen av företagets uppdaterade affärssystem samt driva förbättringsarbete i organisationen. Du rapporterar till Supply Chain Manager och har en streckad linje till matrisorganisationen inom regionen EMEA. I tjänsten ingår ca 20 resdagar per år.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i denna roll ser vi att du har tidigare erfarenhet av strategiskt inköp och gärna från processindustrin. Du har en god förståelse för materialflödesstyrning och hela värdekedjan, gärna i en internationell miljö. Vidare är du en van förhandlare och kravställare samt har erfarenhet av att hantera avtal. Meriterande är om du har erfarenhet av personalansvar och hanterat affärer på engelska.
Som person är du nyfiken, engagerad och resultatinriktad. Du har en god analytisk förmåga och van att göra analyser och uppföljningar. Du har en vilja att påverka och driva förändringar samtidigt som du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du är van att arbeta strategiskt men är inte främmande för att även ha en operativ del i arbetet. Eftersom du kommer ha många interna och externa kontaktytor är det också viktigt att du är utåtriktad, gillar samarbete och är en god kommunikatör. Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat och har erfarenhet av arbete i något affärssystem, gärna Ariba och SAP.