TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Interim Bid Manager

Vi söker Interim Bid Manager/Projektledare/Anbudsansvarig med erfarenhet från teknisk underhåll till längre uppdrag

Vi letar efter interimkonsult Bid Manager med erfarenhet av anbudsprocessen och projektledning inom tekniskt underhåll. Det gäller för ett konsultuppdrag hos ett företag inom underhållsbranschen. Uppdraget sträcker sig över minst 6 månader med start omgående. Placeringen kan vara i Örebro, Västerås eller Stockholm, och det finns möjlighet till hybridarbete.

Som ledande kraft till team förväntas du inte bara ha en stark teknisk kompetens, utan även utmärkta ledaregenskaper och affärsmannaskap med vana att arbeta tvärfunktionellt.

Låter det intressant, välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Som Bid Manager på företaget har du en central roll i att säkerställa att företaget fortsätter att växa och vinna nya affärer. Genom att skapa optimerade och konkurrenskraftiga erbjudanden kommer du att vara nyckelpersonen som leder hela eller specifika delar av anbudsprocessen med hjälp av vår tydliga och effektiva projektledningsmetodik.

Vi söker dig som är tillgänglig relativt omgående och som snabbt kan sätta sig in i kundens behov och göra skillnad. Det finns möjlighet för dig som är egenföretagare och har F-skattsedel att gå som underkonsult via TNG eller att bli anställd konsult via oss på TNG. Uppdraget förväntas pågå 6 månader.

Karriär&shymöjligheter
Karriär­möjligheter
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling
Dedikerad konsultchef
Dedikerad konsultchef
Centralt kontor
Centralt kontor

Dina arbetsuppgifter

Optimera Erbjudanden: Formulera konkurrenskraftiga erbjudanden för att säkra nya affärer.

Projektledningsexpertis: Använda tydlig projektledningsmetodik för att leda anbudsprocessen från planering till överlämnande.

Samarbete inom Anbudsorganisationen: Arbeta med olika roller inom anbudsorganisationen och styrmodellen för att skapa starka affärserbjudanden.

Förhandlingsledning: Tillsammans med Försäljningsansvarig leda förhandlingar och säkra affärsavtal med kunder.

Ansvar för Anbudsarbete: Planera, producera och validera anbudsarbetet, säkerställa överlämnande inom deadlines.

Kundfokus: Skapa erbjudanden som svarar mot kundernas behov och förväntningar.

Kommunikation och Samarbete: Effektivt samarbeta och kommunicera med teammedlemmar för att uppnå gemensamma mål.

Affärsmannaskap: Utveckla erbjudanden som inte bara är tekniskt starka utan också affärsmässigt framgångsrika.

Resultatinriktad: Fokusera på att leverera vinnande affärserbjudanden och säkra långsiktiga partnerskap.

Värt att veta

Uppdraget beräknas minst 6 månader och är placerat på kundens kontor i Västerås.

Våra förväntningar

Vi förväntar oss att du är har en examen på Högskola/universitetsnivå eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet från tekniskt underhåll. 

Som person är du pålitligt och ansvarstagande. Givetvis har du en god samarbetas förmåga varpå du också kommunicerar väl internt som externt. 

Alla lediga jobb