Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Vi söker för kunds räkning en Interimschef till Backofficefunktion Ekonomi & Finans med placering i Stockholm City
Är du en engagerad och driven chef inom redovisning, reskontra och systemförvaltning som är på jakt efter ett nytt och spännande uppdrag? Rollen är ett vikariat på minst 1 år och du kommer ha övergripande ansvar för den operativa leveransen inom processer så som reskontror, betalningar, fakturering, anläggningsregister, moms- och skatterapportering samt systemförvaltning av fyra applikationer inom ekonomiobjektet. Du rapporterar till chef Redovisning och Rapportering.
Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
En Interimchef inom vår organisation ansvarar för att leda och driva allt ifrån mindre till större grupperingar mot uppsatta mål samt att representera och stötta gruppen och dess individer i en sund och hållbar arbetssituation. Rollen som Interimchef ställer stora krav på ledaregenskaper, strategiskt tänkande samt att snabbt sätta sig in i nya situationer och fatta beslut. Personen förväntas därför ha erfarenhet som innefattar personalansvar samt vana att arbeta med budget och målsättning. Som person är du prestigelös och rättvis samt förstår och kan anpassa dig efter situationen för att uppnå önskade resultat och engagera medarbetarna. Ansvarar även för att besluta i frågor rörande omfattning, resursbehov, kompetensbehov, budget och deadlines inom givna ramar att bidra till processförvaltningen med förbättrings- och förändringsförslag främst avseende verksamhetsutveckling
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ha personalansvar för ca 15 medarbetare. Detta innebär att du på ett modigt och tryggt sätt kan leda din grupp i ett kontinuerligt arbete med att vidareutveckla processer i ett långsiktigt, pågående förändringsarbete.
Rollen innebär att på övergripande nivå säkerställa att ett kvalitativt och effektivt arbete utförs samt att med god kunskap inom området kunna stötta dina medarbetare. Tillsammans med ledningsgruppen arbetar du för fortsatt förbättring och strävan att vara en lärande och framåtlutad organisation, där alla har möjligheter att utvecklas och stimuleras. I ditt ledarskap ingår det att handleda och vägleda din grupp mot gemensamma mål, men även våga utmana och vara kravställare vid behov.
Vi befinner oss i en större transformation inom Ekonomi & Finans där bl.a. implementering av nytt ERP-system kommer bli en del av din och din grupps vardag kommande år. I samband av implementationen kommer din roll vara viktig i det gemensamma arbetet av nya arbetssätt och processer samt stötta medarbetarna i denna förändringsresa.
Värt att veta
Du arbetar hos vår kund, som är en bank med placering i Stockholm. Uppdraget sträcker sig mellan 15 jan 2024- 31 jan 2025.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har akademisk utbildning med ekonomisk inriktning alternativt annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har minst 5–10 års erfarenhet som ledare inom ekonomiområdets transaktionsintensiva processer. Vi ser att du har arbetat i en shared serviceorganisation, reskontror, betalningar, skatterapportering och systemförvaltning och att du har arbetat med utvecklings- och förändringsarbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av agilt arbetssätt och styrning. Du är en god kommunikatör och du utrycker dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Vi söker dig som brinner för ledarskap samt av att driva förbättringar. Som ledare beskriver du dig som modig, nytänkande och beslutsam. Du är en kommunikativ såväl som inlyssnande person som värdesätter en nära och öppen dialog mellan medarbetare där man lär av varandra. Såväl i ditt ledarskap som i dina övriga åtaganden har du ett affärsmässigt förhållningssätt med uppdraget i fokus.
Som person är du trygg i din yrkesroll samt har förmåga att leda dig själv samt dina medarbetare. Vidare trivs du i en organisation med ett högt tempo och därför är det viktigt att du har ett flexibelt och anpassningsbart förhållningssätt.