Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Är du en fena på att lösa tekniska utmaningar och vill bidra med att skapa positiva användarupplevelser? Skanska söker en kollega
Nu letar vi efter dig som är en serviceinriktad och tekniskt kunnig person som vill ingå i ett glatt och inkluderande team på Skanskas IT Service Desk. I rollen som Service Desk Agent är du ansiktet utåt, där du hjälper användarna med en stor variation av IT-relaterade frågor och problem. Söker du ett jobb där du får möjlighet att växa och utvecklas?
Då har du hamnat rätt. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Ditt anställningserbjudande
Skanskas löfte är att bygga ett bättre samhälle. Allt vi bygger, bygger vi för kommande generationer. Vi vet att våra medarbetare är vår främsta styrka och det är viktigt att du känner dig trygg, att du trivs på jobbet och har kul med dina kollegor.
Skanska Sweden IT är en helt integrerad organisation inom Skanska som erbjuder IT-tjänster och support inom Skanska i Sverige, i norden och globalt. Vi är en affärstillgång som spelar en proaktiv roll i den dagliga verksamheten och driver innovation med hjälp av vår digitaliseringsresa. Vårt fokus är inte bara på vad vi gör idag, vi fokuserar även på vad som är möjligt imorgon.
IT Service Desk erbjuder direktsupport till slutanvändare i Sverige för alla IT-relaterade frågor eller problem som kan uppstå. Gruppen hanterar även incident- och problemprocesser samt beställningar om hantering av tjänster som erbjuds av IT i Sverige, norden och globalt.
Dina arbetsuppgifter
Som Service Desk Agent kommer du vara den första länken för våra kollegor när de stöter på tekniska utmaningar. Ditt uppdrag sträcker sig längre än att bara lösa problem – du kommer vara en vägledande hand som skapar en positiv och effektiv ärendehantering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
Värt att veta
Detta är ett konsultuppdrag på heltid (38,75 h/vecka) med start så snart rätt person kan vara på plats. Möjlighet till förlängning och överrekrytering finns för rätt person.
Arbetstiderna följer ett 3-veckorsschema och varierar beroende på om du hanterar samtal eller arbetar med ärenden.
Vecka 1: 06:45 - 15:30
Vecka 2: 07:30 - 16:15
Vecka 3: 08:15 - 17:00
En dynamisk blandning av människor utgör teamet, med totalt 15 medarbetare! Vårt motto är att om du har roligt på jobbet så kommer leveransen att vara toppklass! Målet är att vara den bästa arbetsplatsen och där vi tillsammans levererar support i världsklass till verksamheten.
Våra förväntningar
Vi söker en person med tidigare erfarenhet av IT-support och en stark vilja att hjälpa andra. Du bör vara tekniskt intresserad och bekant med både Windows-miljön och Office-paketet. Om du har kunskap om Active Directory och Microsoft Azure samt erfarenhet av att arbeta med ServiceNow är det fördelaktigt.
Ditt serviceinriktade förhållningssätt och önskan att stödja andra är mycket viktigt. Du har en metodisk och strukturerad arbetsstil och närmar dig problem på ett effektivt och smart sätt. Självständighet är en styrka hos dig, men du ser också värdet av att samarbeta med kollegor och välkomnar feedback som en möjlighet till personlig utveckling. Din kommunikationsförmåga är utmärkt och du är flytande i både svenska och engelska.
Vår arbetskultur präglas av ödmjukhet och öppenhet, så det är viktigt att du är en person som inte bara vågar ställa frågor, utan även gärna delar med dig av din kunskap.
Notera att detta är en anställning som konsult hos TNG, där du blir uthyrd till Skanska. Hos TNG får du en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen; schyssta anställningsvillkor, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.