Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Kundorienterad IT-tekniker sökes till fartfyllda Stockholmsmässan i Älvsjö
Vill du arbeta i en central roll och tekniskt supportera både kunder och kollegor för att tillsammans möjliggöra möten och event i världsklass på Nordens största mötesplats? Sök då tjänsten som IT-tekniker på Stockholmsmässan i Älvsjö.
VI ERBJUDER DIG
Föreställ dig en plats som ena dagen rymmer en prestigefull kongress och andra dagen förvandlas till en färgsprakande möbelmässa. Stockholmsmässan i Älvsjö är Nordens största mötesplats för personliga möten, inspiration, kunskap, upplevelser och affärer.
Som kundorienterad IT- tekniker är din uppgift att leverera och supportera IT-tjänster för arrangörer, utställare och besökare inför och under evenemangen. Och även att bemanna vår interna IT-supportfunktion som ger service till Stockholmsmässans medarbetare och deras digitala arbetsplats. Du tillhör ett team om sex personer inom IT-avdelningens drift- och supportenhet.
Du erbjuds en bred roll med stor variation i det dagliga arbetet och med hela Stockholmsmässan som arbetsplats. Förbered dig på nya utmaningar och nya problem att lösa från dag till dag.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Du kommer bland annat arbeta med att:
DITT TEAM OCH ARBETSPLATS
Tjänsten är placerad på Stockholmsmässan i Älvsjö där du kommer att röra dig över hela vår anläggning. Denna tjänst har schemalagd arbetstid vilket medför arbete på vissa kvällar och helger samt beredskapstjänstgöring.
MER OM DIG
Vi söker dig som har en bred kunskap inom IT. Du är serviceinriktad, pedagogisk och trivs i en roll med många kontaktytor.
Vi söker dig som jobbat i en supportteknisk roll tidigare, gärna i organisationer där du arbetat brett i både 1st- och 2nd line onsite. Du har kunskap och erfarenhet av nätverk och då helst med produkter från Cisco. Du har även gedigen erfarenhet av arbete med AD, Exchange, Windows 10 och klienthårdvara.
Du är trygg i din roll som tekniker och du motiveras av att vara nära kundleveransen. Då du i denna roll ofta jobbar i "realtid" under våra evenemang är det viktigt att du tar stort eget ansvar och ägarskap för leveransen från start till mål.
I rollen kommer du att ha kontakt med både kunder, leverantörer och medarbetare, vilket ställer krav på god kommunikativ förmåga och att du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska.