Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Inköp- och kategoriteamet på Service Parts hos BCP som är en del av Mekonomen Group växer i Stockholm. Läs mer nedan!
Gillar du att sikta högt och vill vara med och utveckla en av BCPs viktigaste kategorier för att nå bredast sortiment och högst tillgänglighet i branschen? I den här rollen får du använda din analytiska kompetens och bidra till BCPs och Mekonomen Groups resa till att bli norra Europas ledande och mest kostnadseffektiva varuflöde och vara en helhetslösning för bilägaren.
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Bileko Car Parts (BCP) är ett supportbolag inom Mekonomen Group med en vision om att vara en helhetslösning för bilägaren och ha Europas effektivaste varuflöde för sina verkstäder och butiker. Du blir en del av en prestigelös organisation med stor teknisk och kommersiell kompetens.
Som Inköps- och Sortimentsutvecklare som rollen heter internt, kommer du att vara en central spelare för ett av de viktigaste produktsortimenten -Service Parts. Du jobbar med utveckling och förbättring av kategorin och erbjuds en utvecklande arbetsmiljö, där du får vara med i hela processen från produktidé till upphandlad leverantör och fungerande logistikflöden tillsammans med två produktchefer i teamet.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Som Inköps- och Sortimentsutvecklare så kommer du att driva produktkategorin Service Parts framåt. Din roll är bred med ett fokus på analysarbete för att kunna utveckla kategorin att fortsätta vara branschledande. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
I rollen har du ett nära samarbete med andra interna avdelningar, fyra säljbolag samt Mekonomen Group Purchase för att hitta synergier och utveckla kategorin. Du driver större förändringsprojekt som grundas på dina analysera för att möta försäljning- och lönsamhetsmål.
Tjänsten är på heltid med start omgående, enligt ök. Du kommer vara placerad på Mekonomen Groups huvudkontor vid Torsplan i nya Hagastaden i Stockholm. I teamet jobbar även två produktchefer som du har ett nära samarbete med.
VEM ÄR DU?
För den här rollen ser vi att du har en akademisk utbildning gärna som civilingenjör eller ekonom samt att du har 2-3 års relevant erfarenhet sedan tidigare. Har du tidigare jobbat med inköp och kategorifrågor inom retail är det meriterande. Du bör ha erfarenhet av förhandlingar och ett nära arbete med leverantörer, samt vara duktig på affärssystem och MS Excel.
Som person är det framför allt viktigt att du har en stark analytisk förmåga. Dina analyser kommer att ligga till grund för många beslut och nyckeltal, så det är viktigt att du trivs med att analysera data, skapa prognoser och analysera försäljning som dagliga arbetsuppgifter. Du bör också vara relationsbyggande och en god kommunikatör i tal och skrift på svenska och engelska, då du har många kontaktytor både externt och internt. För att trivas i rollen ser vi att du är självständig, har ett starkt affärstänk och gillar att arbeta i projektform, då du är självständig i din roll. Du har lätt för att se helhetsperspektiv med en förmåga att tänka nytt och drivet att självständigt ta dig framåt.
Är du redo för din nästa utmaning i karriären? Här får du använda din analytiska kompetens och bli en del av ett starkt varumärke. Välkommen med din ansökan!