Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
En spännande roll för dig som är analytisk, resultatorienterad och som vill ansvara för företagets produktionsplanering.
Nu har vi en ny roll för dig som vill arbeta i en platt organisation med flera kontaktytor och med stort eget ansvar. Till expansiva Stellana i Laxå söker vi en produktionsplanerare / huvudplanerare som ska ansvara för att utveckla och driva planeringsfunktionen på företaget. Du ansvarar för planeringen både på kort och lång sikt och rapporterar direkt till företagets platschef. För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas inom företaget och koncernen. Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
På Stellana får du arbeta i en decentraliserad organisation med starka ägare. Enheten i Laxå har en stark orderingång och har de senaste åren gjort stora investeringar i verksamheten. I rollen samverkar du tätt tillsammans med bland annat produktionsledning, inköp, marknad och kundtjänst. Du utvecklar och driver företagets planeringsfunktion mot nya nivåer.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Att aktivt arbeta med att förbättra och utveckla planeringsprocessen i bolaget.
VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har en relevant utbildning inom logistikområdet och gärna med erfarenhet av liknande uppgifter. Sannolikt har du tidigare erfarenhet från något affärssystem och goda kunskaper inom MS Office.
Då tjänsten innebär kontakt med såväl medarbetare som kunder utomlands talar och skriver du svenska och engelska obehindrat. Då en hel del av våra kunder finns i Tyskland är tyska meriterande.
Som person är du analytisk och har du ett metodiskt och strukturerat arbetssätt. Du planerar i förväg, gör tydliga prioriteringar och fördelar resurser effektivt. Vidare agerar du på eget initiativ och får saker att hända. Du samverkar effektivt med andra och stödjer andra i syfte att uppnå gemensamma mål. Vidare ifrågasätter du traditionella tillvägagångssätt och främjar förändring och nytänkande.