Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
Till Olympus, ett globalt MedTech bolag, söker vi nu en Bid Manager med erfarenhet av offentliga upphandlingar.
Har du erfarenhet av att jobba som Bid Manager med upphandlingar enligt LoU? Offentliga anbud utgör en viktig del av Olympus arbete och nu söker vi en Public Bid Manager med god erfarenhet av upphandlings- och anbudsarbete och goda kunskaper inom LoU. Som upphandlingsansvarig på Olympus kommer du att vara del av bolagets Customer Care avdelning och ansvara för att, tillsammans med kollegorna, se till att Olympus fortsätter vara framgångsrika i antalet vunna och förlängda upphandlade avtal. Välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Olympus har en positiv utveckling och är ledande i sin bransch i Sverige. Vi ser våra medarbetare som en viktig resurs, vi agerar och vi gör skillnad för att vi bryr oss. Vår omtanke om vår personal går hand i hand med Olympus vision - att göra människors liv hälsosammare, säkrare och mer uppfyllande med hjälp av våra innovativa produkter.
Vi erbjuder dig en spännande och utmanande roll där du får möjlighet att arbeta tätt tillsammans med kompetenta kollegor i ett företag som arbetar med medicinteknisk utrustning i framkant. Du kommer att ha en viktig nyckelroll i våra anbudsprocesser och vi erbjuder dig en komplex roll med mycket eget ansvar. Du får vara med och utveckla vår avtalshantering och därav bidra till Olympus fortsatta tillväxt. Tjänsten erbjuder möjligheter till personlig utveckling och kontinuerligt lärande.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Public Bid Manager ansvarar du för att bedriva anbudsarbetet från början till slut.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Olympus befinner sig i en förändringsfas där vi ska bli än mer konkurrenskraftiga både globalt och lokalt, och i denna roll får du möjligheten att vara med och i högsta grad bidra i denna spännande utvecklingsresa. Du kommer att vara en del av en dynamiskt Customer Care team med många interna kontaktytor. Du kommer arbeta mot många externa parter bland annat med att vidareutveckla våra kundrelationer och som en del i detta ingår att besöka inköpare och inköpsavdelningar.
Olympus sitter i nya och fina lokaler i Solna med goda kommunikationsmöjligheter.
VEM ÄR DU?
För att lyckas i rollen bör du ha goda kunskaper om LOU samt flerårig erfarenhet av upphandlings- eller anbudsarbete inom offentliga upphandlingar, antingen från inköps- eller från leverantörssidan. Det är meriterande med erfarenhet från MedTech eller relaterade branscher.
Du har erfarenhet av att leda och driva projekt och att vara spindel i nätet. Du arbetar metodiskt, är noggrann och har en god förmåga att planera, hålla deadlines och hålla koll på detaljer. Du arbetar ansvarsfullt och kan arbeta både självständigt och i team. Vi förutsätter att du har förmågan att prioritera och navigera även när oförutsedda händelser ändrar förutsättningarna i projekten. Då du i rollen har många kontaktytor både externt och internt är det viktigt att du är en god kommunikatör samt har en fallenhet för att skapa och upprätthålla goda långsiktiga relationer. Du är strukturerad och noggrann och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.