TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Teamchef Marketing till Lidl Stockholm

Vill du leda kampanjarbetet på Lidls marknadsavdelning i Stockholm, flerfaldigt prisad för sin svenska marknadsföring?

Som Teamchef Marketing hos Lidl Sverige i Stockholm, får du ett stort ansvar för att implementera den internationella marknadsstrategin, driva det lokala varumärkesarbetet och säkerställa att centrala kampanjer och aktiviteter följer den långsiktiga strategin. Rollen erbjuder en spännande kombination av att anpassa globala koncept till den svenska marknaden och friheten att till viss del utveckla och skapa lokala kampanjer.

Du leder ett team på tre personer som arbetar nära vår svenska byråfamilj och med både lokala- och internationella sponsringsaktiviteter. Du samarbetar också med övriga fyra marknadsfunktioner och utgår från Lidls moderna huvudkontor i Barkarbystaden, Järfälla i Stockholm.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Ditt anställningserbjudande

Gym på kontoret
Gym på kontoret
Jobba hemma
Jobba hemma
Flextid
Flextid
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

Dina arbetsuppgifter

Värt att veta

Lidl har byggt ett modernt huvudkontor, specialanpassat efter verksamhetens behov och tillväxt i attraktiva Barkarbystaden, Järfälla. I huset finner du både ett gym och restaurang med bra lunchförmån. 

Marknadsavdelningen i Sverige består av ca 30 personer inom fem marknadsteam. Du leder ett team som idag består av tre personer. Du rapporterar direkt till marknadschef Sverige. Som medarbetare hos Lidl erbjuds du att arbeta hybrid utifrån verksamhetens behov. Det råder en kultur av frihet under ansvar och coachande ledarskap med högt fokus på autonomi. 

Det finns dessutom utmärkta möjligheter till karriärutveckling både nationellt och internationellt. 

Våra förväntningar

Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, samt några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, exempelvis från en roll som projektledare, produktionsledare, eller planner på en byrå. 

Som person är du strukturerad och analytisk med ett starkt affärs- och resultatorienterat fokus. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är lyhörd, flexibel och prestigelös med god förmåga att anpassa dig till förändringar. Tidigare erfarenhet av ledarskap och att driva större projekt ses som meriterande. Vidare förväntas du vara intresserad av marknadsföringsbranschen och duktig på att omvärldsbevaka för att säkerställa att Lidls position stärks kontinuerligt. 

Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska, där kunskaper i tyska är ett extra plus. B-körkort är ett krav för rollen.

Alla lediga jobb