Detta jobb går inte längre att söka
Men kolla in våra andra jobb istället!
First line support / kundtjänstmedarbetare till globalt läkemedelsföretag i Stockholm!
Vår kund, ett globalt läkemedelsbolag, söker en teknisk kundtjänstmedarbetare som vill supportera företagets kunder som är sjukhus och laboratorium över hela Sverige, i en first line support / kundtjänstroll. Har du erfarenhet av kundtjänst och är tekniskt duktig och intresserad? Drivs du av att lösa komplexa problem? Läs då mer om rollen och skicka in din ansökan redan idag!
Ditt anställningserbjudande
Du kommer att jobba på ett internationellt och börsnoterat bolag med över 100.000 anställda. Här erbjuds du en spännande roll med stora utvecklingsmöjligheter där du gör ett viktigt arbete i att supportera kunderna med frågor, fel och problem kring blodanalysmaskiner.
Dina arbetsuppgifter
Vår kund är leverantör av maskiner som gör blodanalyser och det är av yttersta vikt att dessa fungerar felfritt ute på sjukhusen och laboratorierna. När ett problem uppstår med en maskin rapporterar kunderna detta genom ett ärendehanteringssystem eller via telefon. Det är din uppgift att ta emot ärendena, förstå problemet och snabbt göra en bedömning för att direkt skicka vidare till servicetekniker eller applikationsspecialister som kan svara på mer tekniska frågor och åtgärda själva felen ute hos kund. I regel är det mellan 1-10 ärenden per dag som kommer in.
Värt att veta
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader där du sedan blir överrekryterad direkt till företaget. Placering är i stora och ljusa lokaler i Solna där det finns tillgång till både gym och pool. Tjänsten är på heltid med arbetstider mellan kl. 08:00-16:30 och anställningen börjar med 6-8 veckors introduktion där du får utbildning i ärendehanteringssystem, blodanalysmaskinerna, företagets processer och genomgår certifieringar.
I rollen samarbetar du med säljare, servicetekniker och applikationsspecialister och du rapporterar till chef som sitter i Norge.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har arbetat i en supportroll / kundtjänstroll inom teknik, IT eller medtechbolag tidigare och tycker det är roligt att lösa problem. Du är duktig på att lära dig system och talar och skriver obehindrat på svenska samt har god förståelse i engelska.
Som person är du noggrann, stresstålig och drivs av att lösa saker. Du ser inte problem som något betungande, utan som ett hinder som ska lösas på ett effektivt och positivt sätt.