TNG

Detta jobb går inte längre att söka

Men kolla in våra andra jobb istället!

Alla lediga jobb

Välkänt energibolag söker ekonom

Vi söker nu en Transaction Operator and Accountant för ett konsultuppdrag till ett stort energibolag i Stockholm.

Har du ett sinne för detaljer och är analytisk lagd? Har du utbildning inom redovisning och är du redo att ta nästa steg i din karriär där du får utmana dig själv i en stimulerande och belönande arbetsmiljö? Då har vi konsultuppdraget för dig!

Konsultuppdraget startar enligt överenskommelse och sträcker sig ca ett år. Goda möjligheter till förlängning eller överrekrytering till kunden.

Ditt anställningserbjudande

Initialt är du anställd vid oss på TNG för uppdraget men sedan finns det goda möjligheter till förlängning eller anställning vid kund. Hos oss är du alltid en betydelsefull medarbetare som gör skillnad. Vi tycker därför att det är viktigt att du har en trygg anställning med kollektivavtal via Unionen, schyssta anställningsvillkor, rätt lön, försäkringar, tjänstepension och semester. Liksom friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Kollektiv&shyavtal
Kollektiv­avtal
Tjänste&shypension
Tjänste­pension
Friskvård
Friskvård
Kompetens&shyutveckling
Kompetens­utveckling

Dina arbetsuppgifter

Energibolaget med en kedja av bensinstationer hanterar mängder av transaktioner dagligen. I din roll ansvarar du bland annat för att köptransaktioner hanteras i enlighet med avtal- och samarbetspartners samt avstämning av likvid från externa kortutgivare. Detta gör du genom att:

Värt att veta

Företagets kontor ligger i ljusa och fina lokaler i västerort. Du välkomnas av ca 35 kollegor på finansavdelningen. Här är ni två personer som har denna roll som Transaction operator and accountant. Du kommer få en gedigen onboarding av en kollega med många års erfarenhet.

Våra förväntningar

Du som söker har en högskoleutbildning med uppnådd kandidatexamen, gärna med inriktning mot ekonomi/redovisning, eller motsvarande. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av redovisning samt erfarenhet av att arbeta i projektform. För att lyckas i rollen behöver du ha kunskaper i Microsoft Office med mycket goda kunskaper i Excel samt kunna uttrycka dig på både svenska och engelska i både tal och skrift.

Rollen kräver förståelse för integration mellan olika system och innebär hantering av omfattande, bitvis komplexa transaktionsflöden med ansvar för ett stort antal huvudbokskonton. Det kräver ett proaktivt, strukturerat och logiskt inriktat arbetssätt, för att bland annat möta snäva tidsramar.

För att bli framgångsrik i denna roll ser vi att du som person är noggrann, drivande och nyfiken. Du arbetar metodiskt och systematiskt och har förmågan att hantera tidskrävande rutinuppgifter utan att ge vika på kvalité. Du drivs av att vilja utveckla och förenkla processer samt att obehindrat lösa problem. Du har en hög IT-mognad, är systemkunnig och har hög grad av logiskt tänkande.
Dessutom är du serviceinriktad och prestigelös i kontakten med såväl interna som externa kontakter.
Du gillar att förstå dig på och analysera komplexa logistiska flöden samt kan arbeta framför allt självständigt men även tillsammans med andra mot gemensamma mål och är då inte rädd att hugga tag i återkommande arbetsuppgifter som måste lösas.

Alla lediga jobb